יום שני, 12 בפברואר 2018

פעילות תרגול ליום המשפחה וכתיבת תגובה



לקראת יום המשפחה, נכיר אילן יוחסין ואוצר מילים של קרובי משפחה, נלמד באמצעות פעילות מקוונת ולבסוף נוסיף תגובה לרשומה זו.

1.      תחילה נחזור על אוצר המילים:
חותן – הוא האב של החתן שלי.
חותנת – היא האם של הכלה שלי.
גיס – הוא הבעל של האחות שלי
גיסה – היא אשתו של האח שלי.
סבא – הוא האב של אימא שלי.
נכד – הוא הילד של הבת שלי.
סבתא רבתא – היא הסבתא של אימא שלי.
נינה – היא הנכדה של הבת שלי.
דוד – הוא האח של אימא שלי.
אחיין – הוא בנה של אחותי.
דודן – ניקרא גם "בן דוד", הוא בנו של הדוד שלי.

2.      היכנסו לפעילות מקום במשפחה ועבדו לפי ההוראות (תחילה צפו בסרטון...).

3.     לאחר סיום הפעילות הוסיפו תגובה לרשומה זו. בתגובה ספרו על קשר שיש לכם עם קרוב משפחה שלכם (אחיין, סבא..) - מה הקשר ביניכם, איפה אתם נפגשים, מה אתם עושים יחד (למשל: דני ואני דודנים, כי אבא שלי ואימא שלו אחים, אנחנו נפגשים כל יום שישי בארוחת שבת אצל סבתא ואנחנו מדברים ומשחקים).

איך כותבים תגובה בבלוג
1.        בחרו  (תחת הפוסט):  >הוסף תגובה   או   >השב   או  >אין תגובות   
2.        כתבו את דבריכם בתיבה הלבנה, תחת הכותרת "הוסף רשומת תגובה"
3.       בחרו  בתיבה ליד "הגב כ:"
4.       בחרו  >שם/כתובת אתר
5.       כתבו בתיבה תחת "שם" את שמכם המלא
6.       בחרו  >המשך
7.       בחרו  >פרסם


94 תגובות:

  1. אלה סיימתי. עמוס פלאוט הוא סבא שלי. אנחנו נפגשים אולי פעמים בשנה כי הוא גר בגרמניה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תשובה יפה אבל לא כל כך מנומקת

      מחק
    2. היי גל שמח לשמוע שאתה נפגש עם סבא

      מחק
    3. התשובה שלך לא הייתה מספיק מכודדת אבל אהבתי את הראיון

      מחק
  2. סבא שלי הוא אבא של אבא שלי אני נפגש אתו כל ימי שיש ולפעמים בשבת. אנחנו לרב הולכים ביחד לאיזה מקום נחמד, ואז אנחנו אוכלים פיצות ואני לרב לא אוכל את כולה כיף ליהנות עם סבא שלי! עשיתי את המשימה

    השבמחק
    תשובות
    1. תגובה יפה

      מחק
    2. הי גילאי כאן גל. רציתי לומר לך שקראתי את התגובה שלך והיא מאוד יפה.

      מחק
    3. התגובה שלך טובה אבל לא כמו שלי

      מחק
  3. שלום סימתי את המסימה

    השבמחק
    תשובות
    1. התגובה שלך מאוד מעולה

      מחק
    2. התגובה שלך טובה

      מחק
    3. הי איתי כאן גל. שככתה לכתוב קשר שלך עם מישהו מהמשפחה.

      מחק
  4. אני עדו, עשיתי את המשימה [היה כיף].
    אני והדודן שלי (אורי) אנחנו לרוב נפגשים בבית שלו.
    אנחנו אוהבים לשחק
    1.עיירה.
    2.סבתא חושך.
    3.מחבואים.

    אנחנו נפגשים בארוחות שבת בבוקר.

    השבמחק
    תשובות
    1. התגובה שלך יפה מאוד! אבל לא כמו שלי.

      מחק
    2. תגובה יפה

      מחק
    3. תגובה מהממת ויפה

      מחק
    4. היי גילאיי זה לא יפה

      מחק
    5. אני מבין שכף לך

      מחק
    6. הי כאן גל. לדעתי התגובה שלך מאוד יפה.

      מחק
    7. אני לא ממש אהבתי את התגובה אבל אל תאלב

      מחק
  5. היי אלה הצלחתי את המשימה. לבן דוד שלי קוראים יהלי, ואני והוא נפגשים רק שיש חג מסוים והוא לא גר בארץ הוא גר בלונדון, פעם האחרונה שנפגשנו הייתה ליפני יומיים.

    השבמחק
    תשובות
    1. זות התגובה הכי טובה שיש אי פעם בכל הגלקסיה

      מחק
    2. היי יני התגובה של כה יפה

      מחק
    3. תודה יוני גם התגובה שלך יפה.

      מחק
    4. תגובה יפה

      מחק
    5. טוב אבל לא מספיק יוני!

      מחק
  6. שלום גמרתי את המסימה

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה צריך לסיים את הדגובה

      מחק
    2. תגובה יפה יוני!

      מחק
  7. אני הלל והיה לי קצת קשה במשימה 3. אני נפגשת עם סבא ובתא שלי בכול חג ו אני נהנת אתם כול חג

    השבמחק
    תשובות
    1. הלל המלכה אני חושבת שהתגובה שלך אחי טובה ביתר!

      מחק
  8. אלה עשיתי את המשימה והקשר שלי בין הדודנית הוא שאבא שלי ואימא שלה אחים ואנחנו נפגשים בעירועים ובארוחות שישי ואנחנו אוהבים ללכת ללונה פארק ולבריכה.

    השבמחק
    תשובות
    1. גלגול אייפו זה ללונה

      מחק
    2. היי גל כתבת טוב וזה מעניין אותי

      מחק
    3. תגובה יפה מאוד

      מחק
    4. אני אהבתי את הקשר שלכם ואת זה שאלכת אמוק עם הלב שלך

      מחק
    5. ניתאי תודה רבה! קראתי את שלך אני גם ישיב לך.

      מחק
    6. איליי המלך והמושלם13 בפברואר 2018 בשעה 9:40

      כף לך שאת הולכת ללונה פרק ולברכה עם הדודנית שלך

      מחק
    7. הי גל כאן גל. ראיתי שהתגובה שלך ארוכה ומפורטת וזה מה שאני אוהב.

      מחק
    8. כל הכבוד אהבתי את הדגובה שלך

      מחק
    9. תגובה מהממת

      מחק
    10. הי גל כאן גל שוב. כיף לך.

      מחק
  9. אלה שימתי את המשימה. אני רוצה לספר על דודה שלי הקשר שלי אתה שאנחנו הולכים ביחד לסרט ואנחנו נפגשים כמעת כל יום שישי בגלל שהיא באה אלנו לארוחת שבת וזה הקשר שלי אתה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אורי
      גם אני אוהבת ללכת עם דודה שלי לסרטים
      דגובה יפה!

      מחק
    2. כל הכבוד גל!

      מחק
    3. תגובה יפה מאוד [אבל לא יותר מי שלי]

      מחק
    4. איליי המלך והמושלם13 בפברואר 2018 בשעה 9:41

      כל הכבוד רועי

      מחק
  10. היי אלה, אני הצלחתי לעשות את המשימה. אני ניפגשת רק כמה פעמים בשנה עם ספתה מיצד אמא שלי וגם עם רוב הדודים שלי.

    השבמחק
    תשובות
    1. טוב

      מחק
    2. הי שירה כאן גל. לדעתי התגובה שלך מאוד יפה אבל סבתא כותבים עם ב וא ולא עם פ וה.

      מחק
  11. אלה אני שימתי את הפעילות והיה ממש כיף אני רוצה לספר לך אל הקשר בין אחותי לביני אני ואחותי נהנות ביחד ולפעמים אנחנו רבות אבל אנחנו תמיד משלימות

    השבמחק
  12. סבתא בימי ראשון מביאה אוכל תעים

    השבמחק
  13. היי אלה רציתי לספר לך על הדודן שלי מעיין הוא טס מלפני שנה לפני שהוא טס היינו החברים הכי טובים ונפרדנו

    השבמחק
  14. היי אלה הצלחתי את המשימה לדוד שלי קוראים פלג ואני אוהב לשחק אתו ולעסות אתו שתויות

    השבמחק
  15. אלה שימתי את הפעילות והיה לי כיף אני רוצה לספר לך על הקשר שלי עם בת הדודה שלי קורעים לה הדר אנחנו נפגשות ביקר בימי שלישי כי אנחנו הולכות לחוג ביחד והיא אדם מאוד חשוב לי !!!

    השבמחק
    תשובות
    1. תגובה מאוד יפה

      מחק
    2. כיף לרות שאת נהנית עם בת הדודה שלך

      מחק
    3. תשובה יפה מאוד.

      מחק
  16. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  17. הצלחתי את המשימה והיה לי קל מאוד יש לי קשר עם בת דודה שלי אנחנו נפגשות בערך כל יום ראשון או ביום שישי והיא ישנה אצלי ובשבת אנחנו מבלות נגיד הולכות לסרט או הולכות לבאולינג ואפילו ליפעמים אנחנו הולכות ללנה פארק או למימדיון אבל רק בקיץ

    השבמחק
    תשובות
    1. תגובה יפה ומנומקת! אבל לא כמו שלי

      מחק
  18. תגובה יפה גילאי

    השבמחק
  19. היי הצלחתי לעשות את המשימה.
    אני רוצה לספר על הקשר שלי עם אבא שלי. אנחנו משחקים תמיד ביחד.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה יפה וחמוד רועי

      מחק
    2. גם אני אוהב לשחק עם אבא שלי תגובה יפה מאוד

      מחק
  20. שלום הקשר בין אני לסבא שלי וכל יום הנחנו ניפגשים.

    השבמחק
  21. אלה אני סיימתי את כל המסיימות אני רציתי לספר על דוד שלי. לפעמים אני רואה אותו בימי שישי ובחגים. כשה ההורים שלי טסים הוא לוקח אותי ל לונה פארק

    השבמחק
  22. אני רציתי לספר אל בת דודה שלי אנחנו נפגשים מדי פעם בעיקר בחגים אבל לפעמים יוצא לנו להיפגש בסוף שבוע למשל ביום שלישי לסבא שלי היה סחרחורת רצינית והוא נפל בגלל זה ואני ובת דודה שלי ואימא שלה ואימא שלי ואחיות של בדודה שלי באנו לירות מה שלום סבא שלי ואז שעם שהם הלכו קבענו שהם אישנו אצלנו

    השבמחק
  23. שלום אני ודודן שלי ניפגשים כמעט כל יום ומסככים במשחקים

    השבמחק
  24. היי אלה הצלחתי את המשימה, בת דודה שלי ואני נפגשות כימת כל יום, ולבת דודה שלי כורים היאלי, אנחנו נפגשות אצלה הקשר שלנו ממש טוב,אנחנו עושות הכי הרבה סלימים.

    השבמחק
  25. מאד נהנתי

    השבמחק
  26. היי אני היאלי אני רוצה לספר על יחסי הקשר ביני לבין ספיר, ספיר היא בת דודה שלי
    ואני מאוד מתגעגעת אליה כי היא גרה רחוק. אני והיא נפגשות כמעט כל שבת ואנחנו אוהבות לעשות יצירות ביחד ולשחק יחד.[עשיתי את המשימה היה דיי כיף].

    השבמחק
  27. כל יום רביעי סבתא באה לביתנו.

    השבמחק
  28. אלה סיימתי. אני רוצה לספר על קשר עם אח שלי נועם ולרוב מתאיה שאנחנו רבים אנחנו משלימים

    השבמחק
  29. אלה, שימתי את משימה היה לי כיף ומאנה מאוד ואני רוצה לספר לך על הכשר שלי עם בת דודה שלי קורים לה רוני היא בכתה א'4 והיא ילדה ממש חשובה לי!!

    השבמחק
  30. גילי זו היתה דגובה יפה

    השבמחק
  31. מיקה פבלובסקי13 בפברואר 2018 בשעה 9:41

    אני מיקה אני רוצה לספר על קשר שלי עם סבא שלי שגר בריגה ואני פוגשת אותו בדרך כלל בחופש הגדול או בחגים אחרים אני מתקשרת אתו בדרך כלל ברוסית כי הוא לא יודע ולא מבין עברית .[עשיתי את המשימה והיה לי כיף].

    השבמחק
  32. לי היה כיף לאבוד במרגש.
    אני בסבה שלי לפמים ניבגשים במסחקים במסחקים נחמדים

    השבמחק
  33. תגובה מהממת ומקסימה עדו

    השבמחק
  34. אלה שלום,אני סיימתי את כל המסימות שהיו. רציתי לספר לך על סבא שלי אנחנו ניפגשים כימאת כל יום, אבל בימי שבת לארוחה וזה ממש טעים.

    השבמחק
  35. רזיאל גוטקינד13 בפברואר 2018 בשעה 9:50

    אלה סיימתי.
    אבא ואני ניפגשים פעם ביום ויוצים למכומות

    השבמחק
  36. שלום אלה את יודעת שקוראים לסבא שלי אלקס והוא ניפתר

    השבמחק